تلویزیون 3 بعدی بدون نیاز به عینک

تلویزیون 3 بعدی بدون نیاز به عینک

 

 شاید تا به حال به سینماهایی رفته باشید که در آن فیلم های ? بعدی نمایش میدهند و شما با زدن عینک های مخصوصی قادرید تصاویر حقیقی ? بعدی را ببینید . البته تلویزیون هایی هم ساخته شده اند که توسط عینک مخصوص قابلیت نمایش تصاویر ? بعدی را دارند . اما شرکت Holografika تلویزیونی ساخته که برای نمایش تصاویر ? بعدی نیازی به عینک ندارد .

نام این صفحه نمایش Holovizio است و راز دست یافتن به این پیش رفت استفاده از فناوری Voxel بجای Pixel است . هر Voxel قادر است چندین اشعه نوری را , با حساسیت و رنگ های متفاوت , در جهت های مختلف بتاباند .این بدین معناست که هر کس در هر زاویه دیدی به صفحه بنگرد شیء نمایش داده شده را در همان جهت دید خودش میبیند , دقیقا مانند اینکه چند نفر از جهت های متفاوت به یک شیء نگاه کنند و هرکسی طرفی که بسوی خودش است را میبیند , این در حالی است که به هیچ عینکی نیز نیاز نیست و نتایج حاصل بسیار شگفت انگیز است همانطور که در عکس ها تماشا میکنید .

در حال حاضر Holografika دو نوع از این صفحه نمایش ها را میسازد که هر کدام برای سازگاری با سیستم های ویندوز و لینوکس ساخته شده اند , Holovizio 128WD و ???RC . این صفحه ها دقیقا مانند محیط ویندوز عمل میکنند , آیکون ها و pop up ها بر روی سطح نماش ایجاد میشوند . وقتی شما در جهات مختلف در برابر صفحه شروع به حرکت کنید تصویر هم به همان نسبت حرکت شما تغییر جهت میدهد و شما میتوانید دیدی کامل بر روی تصاویر و اشیاء نمایش داده شده داشته باشید .به این فناوری Continuous motion parallax گفته میشود که کلید دستیابی به صفحه نمایش های ? بعدی حقیقی است .

 

قیمت این تلویزیون ها هنوز اعلام نشده است اما پیش بینی میشود قیمت آن ارقامی نجومی باشد !

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد