چگونه می توان یک درونگرای شاد بود؟

چگونه می توان یک درونگرای شاد بود؟

                         

 

درونگرا بودن بخودی خود منفی نیست، اگر درونگرایی شما را از انجام آنچه می خواهید، منع می کند یا در کار و زندگی شخصیتان مشکلی ایجاد می کند، در این صورت باید تغییری صورت گیرد. با این حال، افراد درونگرا نیز باید شاد باشند.

 

 

نویسنده کتاب درونگرایان، 10 نکته را برمی شمارد که فرد درونگرا در طی یک روز باید به آن عمل کند تا از موقعیت منفی کنونی اش بیرون آید و شرایط مثبتی را برای خود فراهم آورد.

 

1-      برای نوع شخصیتتان حق مشروعیت قایل شوید زیرا دو نوع شخصیت وجود دارد: برونگرا و درونگرا.

 

2-      وقتی مردم از درونگرایان به عنوان افرادی عصبی یاد می کنند، آنها را از اشتباهشان مطلع سازید. درونگرایان عصبی نیستند، آنها درونگرا هستند!

 

3-      وقتی مردم افراد درونگرا را مستعد بیماری روانی می دانند، آنها را مطلع کنید. درونگرایان بیشتر از دیگران مستعد حالات روانی نیستند، دقت کنید وقتی یک فرد برونگرا استرس دارد پرخوری می کند، سیگار می کشد یا مشروب مینوشد و بسیار خشن می شود. اما وقتی درونگراها استرس دارند، منزوی می شوند. این باعث روانی شدنشان نمی شود.

 

4-      وقتی مردم ادعا می کنند که درونگراها ضد اجتماعند، به آنها یادآوری کنید که درونگراها توسط مردم به کنار رانده شده اند و مجبور شده اند که کمتر در اجتماع ظاهر شوند. اما رفتارشان دوستانه و با محبت است.

 

5-      اگر مردم تصور می کنند که درونگرایان حرفی برای گفتن ندارند، باید بدانند که خلاف این قضیه صدق می کند، زیرا انها زمانی صحبت می کنند که چیز مهمی برای گفتن داشته باشند!

 

6-      سعی کنید مهارت خوب گوش کردن را کسب کنید. شنونده خوب، ارزش بسیاری در خیلی از حیطه ها از جمله کار و صنعت دارد.

 

7-      برای زمانی که ترجیح می دهید تنها باشید، عذرخواهی نکنید. تنها برای کسانی که اهمیت دارند توضیح دهید که درونگرایان برای سلامت احساسات و روانشان نیاز دارند که حداقل نیمی از اوقات را تنها باشند. اگر لازم بود بگویید که درونگرایی نوعی شناخته شده از انواع شخصیت هاست.

 

8-      درونگرایان شکست خورده نیستند! بخود افتخار کنید که در میان جمعی از درونگرایان بزرگ گذشته و حال قرار دارید. افرادی چون آلبرت انیشتین، استیون اسپیلبرگ، ملکه الیزابت دوم، چارلز داروین، ماهاتما گاندی، مایکل جردن و بروس لی!

 

9-      از کودکانی که در حضور شما بخاطر درونگرا بودن مورد تمسخر یا سوء برداشت قرار می گیرند، دفاع کنید. این به راستی یکی از راههای بسیار خوبی است که به آرامش خودتان و کودک درونتان کمک خواهد کرد.

 

10-   برای مثال اجازه ندهید یک فرد درونگرا بزور مانع کتاب خواندن شما شود، مودبانه توضیح دهید که الان نمی توانید صحبت کنید چون کتاب می خوانید.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد