برنزه شدن بدون دردسر و عوارض

برنزه شدن بدون دردسر و عوارض

           

خانم براون می‌گوید:من همیشه عاشق رنگ پوست برنزه بودم و در نوجوانی هم تلاش زیادی کردم که به آن برسم .اگر گذراندن تعطیلات با پختن در زیر آفتاب فلوریدا کاری از پیش نمی‌برد ، در دستشویی هواپیما تا رسیدن به مقصد ، در را به روی خودم قفل می‌کردم و یک عالمه از برنزه کننده مادرم به خودم می‌زدم .

 

خدا را شکر که از خطرات بودن در معرض نور خورشید آگاه شدم و الان هم فقط از برنزه کننده‌ها‌یی(برنزه کننده‌ها‌ مانند رژگونه‌ها‌ به عنوان لوازم آرایشی و به صورت موقت به کار می‌روند اما بر خلاف رژگونه‌ها‌ می‌توان آنها را به کل صورت زد) که نیاز به نور خورشید ندارند برای بدست آوردن رنگ پوستی که همیشه آرزویش را داشتم ، استفاده می‌کنم و امروزه هم انواع مختلفی از این برنزه کننده‌ها‌ به بازار آمده است .الآن از هر زمان دیگری آسانتر است که یاد بگیریم چگونه از این برنزه کننده‌ها‌ استفاده کنیم که پوستی برنزه داشته باشیم که نه تنها طبیعی به نظر برسد بلکه ضرری هم نداشته باشد .

لذتی فوری رنزه کننده‌ها‌ چندین نوع مختلف دارند : پودری ،‌کرم و یا ژل

. پودر برنزه کننده، نوع مورد علاقه من است چون سریع و تقریباً بدون اشتباه است و انتخابی خوب برای پوست‌ها‌ی معمولی تا چرب می‌باشد .

 

از یک برس کوتاه و نرم برای مالیدن این برنزه کننده‌ها‌ در جایی که نور آفتاب به طور طبیعی به صورت، پیشانی ، گونه‌ها‌ ، بینی و چانة شما می‌خورد ،استفاده کنید . اگر پوستی خشک دارید یا اگر می‌خواهید پوستتان مر طوب به نظر یرسد ،از کرم آن استفاده کنید .

 

ژل برنزه کننده رنگی صاف و یکدست به شما می‌دهد و برای پوست‌ها‌ی بسیار چرب مناسب است .از انگشت یا اسفنج‌ها‌ی آرایشی برای بکار بردن کرم یا ژل برنزه کننده استفاده کنید .

 

وقتی در مورد نوع برنزه کننده تصمیم گرفتید ، حالا رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید : روشن ، متوسط یا تیره . بر اساس اینکه چگونه به صورت طبیعی برنزه می‌شوید ، انتخاب کنید . برای مثال اگر زیر نور خورشید، پوست شما قهوه ای-طلائی می‌شود ، رنگ برنزه متوسط برای شما بهترین است .

 

اکثر برنزه کننده‌ها‌یی که رنگی طبیعی دارند ، معمولاً قهوه ای متمایل به قرمزهستند ، درست مثل پوستی که زیر آفتاب برنزه شده باشد . سعی کنید از برنزه کننده‌ها‌یی که رنگشان به نارنجی می‌زند استفاده نکنید ؛ اینها روی هر پوستی مصنوعی به نظر می‌رسند .

 

وقتی در فروشگاه لوازم آرایشی هستید ، برنزه کننده‌ها‌ را امتحان کنید . مقداری از آن را روی پوست خود بمالید و به بیرون مغازه بیایید تا ببینید زیر نور طبیعی چه انعکاسی دارد . برنزه کننده‌ها‌ باید خیلی راحت با رنگ صورت شما آمیخته شوند و به آن گرما ببخشند . اگر رنگش بر روی صورت شما خیلی نارنجی و یا خیلی مشخص بود ، یک رنگ روشن تر را امتحان کنید .در خانه آفتاب بگیرید

 

اگر رنگی می‌خواهید که تا چند روز باقی بماند از ""خود برنزه کننده"‌ها‌" استفاده کنید . پوستی تمیز و صاف ، رمز خوب برنزه شدن است ، پس همیشه قبل از اینکه از این محصولات استفاده کنید ، پوست خود را کاملاً پاکسازی کنید . برای صورتتان ، از یک برس نرم و برای بدنتان از اسفنج استفاده کنید .

 

همیشه "خود برنزه کننده"‌ها‌ را بر روی پوست تمییز بمالید .مالیدن آن بر روی مرطوب کننده یا ضد آفتاب باعث ایجاد رنگی غیر یکنواخت می‌شود .مقداری از آن را بروی پوست داخل بازوی خود امتحان کنید که مطمئن شوید به آن حساسیت ندارید .

 

وقتی برای استفاده از این محصول آماده شدید ، با پخش کردن لایة نازکی از آن بر روی پوستتان شروع کنید . مواظب باشید که به اطراف چشمتان نخورد برای این قسمت از کرم پودری که چند درجه از کرم پودر مورد استفادة هر روزتان تیره تر است استفاده کنید که با بقیة قسمتهای صورت مطابقت داشته باشد دقت کنید که "خود برنزه"کننده" را به گوش‌ها‌ و گردنتان هم بمالید که از ظهور خطوطی با رنگ متفاوت و مشخص جلوگیری کنید . با گذشت یک ساعت ، رنگ ، خودش را نشان می‌دهد ، اما بگذارید یک شب بماند که بهترین نتیجه را بدست آورید . اگر می‌خواهید تیره تر بشود ، می‌توانید یکبار دیگر این کار را تکرار کنید .

 

بعد از استفاده از "خود برنزه کننده"‌ها‌ ،‌دستتان را کاملاً بشویید ،‌ و مطمئن شوید برنزه کننده زمان کافی برای جذب شدن بر روی پوستتان داشته است و بعد به رختخواب بروید . اگر رنگ بدست آمده در بعضی از قسمت‌ها‌ تیره تر بود و یا رگه‌ها‌ی متفاوتی ایجاد شده بود ، همان ماده یا کرمی را که برای پاکسازی صورتتان بکار بردید ،‌ بر روی قسمت‌ها‌ی اشتباه بمالید که کم رنگ شوند و پوستتان رنگی یکنواخت پیدا کند . مرطوب کنندة رنگ دار نیز می‌تواند به یکنواخت کردن رنگ پوستتان کمک کند .

 

برای انتخاب رنگ "خود برنزه کننده"‌ها‌ از همان قوانین برنزه کننده‌ها‌ پیروی کنید .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد