حیوانات همانند انسانها دروغ می گویند

حیوانات همانند انسانها دروغ می گویند

 

خبرگزاری تقریب- سرویس اجتماعی: دانشمندان به تازگی کشف کرده اند که حیوانات نیز مانند انسان دروغ می گویند. آنها با مشاهده و مطالعه حیله هایی که حیوانات از دیرباز جهت استتار و نجات خود از دست دشمن به کار می بردند، به این نتیجه رسیده اند.

 به گزارش خبرگزاری تقریب، تحقیقی که توسط دانشگاه روچستر انجام شده نشان می دهد که حیوانات برای رسیدن به خواسته هایشان مانند انسان ها از نیرنگ و دروغ استفاده می کنند.

 آفتاب پرست مثالی برای اثبات این قضیه است. این حیوان هنگامی که از جانب دشمن احساس خطر کند با تغییر رنگ پوست خود سعی می کند جانش را نجات دهد.

 محققان با بررسی مغز برخی از حیوانات به وجود فعالیت هایی در نقطه هایی مشخص از مغز این حیوانات در هنگام برخورد با حیوانات دیگر پی برده اند. آنها معتقدند عکس العمل هایی که حیوانات در بعضی موارد از خود نشان می دهند ، همیشه صادقانه نیست.

 مثلا مارمولک های بزرگ گاهی برای فرار از معرکه از فریب حیوانات دیگر استفاده می کنند. آنها هنگام حمله افعی ها برای نجات جان خود دم شان را جدا کرده و به این ترتیب با مشغول کردن افعی فرصتی برای فرار ایجاد می کنند.

 ماده گاو هنگام احساس خطر حمله گرگ های درنده، گوساله اش را در کاه پنهان می کند. حیوانات و پرندگان بی شماری این گونه هستند و تمام آنها در این گونه مواقع از روش مخصوص به خود برای اختفای فرزندانشان استفاده می کنند.

 استفاده از فریب و نیرنگ در میان ماهی ها و موجودات دریایی نیز رایج است. از دید دانشمندان اختاپوس نمونه تمام عیار استفاده از فریب و حیله گری و اختفاست. هنر استتاری که اختاپوس به کار می گیرد، از پدیده های بسیار زیبای طبیعت است. این حیوان قدرت زیادی در تغییر رنگ پوست و فریب طمعه اش دارد.

 دانشمندان در صدد هستند با فهمیدن هنر استتار اختاپوس از آن در راستای اهداف نظامی استفاده کنند.

 به گزارش عرب آنلاین، دانشمندان با مشاهده لایه های مختلف پوست این حیوان و کارهایی که هر لایه به صورت خاص انجام می دهد، شگفت زده شدند.

 آنها دریافتند که پوست اختاپوس از سه لایه اساسی تشکیل شده، لایه اول مانند یک پوشش اصلی عمل می کند، لایه دوم پوشیده از طیف های مختلف رنگ است و لایه سوم عمل بازتاب دقیق نور را بر عهده دارد . این لایه ها به اختاپوس کمک می کنند که طمعه خود را بفریبد. دانشمندان از این بررسی دلایلی یافتند مبنی بر اینکه حیوانات نیز مانند انسان ها برای دستیابی به خواسته هایشان دروغ می گویند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد