رشوه خوار ترین کشور دنیا

رشوه خوار ترین کشور دنیا

 

سوئیس به این دلیل در صدر کشورهای سالم قرار دارد که چندین سال پیش قانون مبارزه با رشوه خواری را تصویب کرد و آن را با جدیت تمام به اجرا در آورد.

 

نتایج تحقیقات "سازمان بین‌المللی شفافیت " که هر ساله گزارشی درباره وضعیت فساد مالی در کشورهای مهم صنعتی جهان صادر می‌کند، این بار سوئیس را در صدر کشورهای دارای اقتصاد سالم معرفی کرده است. سازمان بین المللی شفافیت اعلام کرد: ?? ?کشور مهم صنعتی جهان در زمینه فساد مالی مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته‌اند.

کارشناسان می‌گویند، سوئیس به این دلیل در صدر کشورهای سالم قرار دارد که چندین سال پیش قانون مبارزه با رشوه خواری را تصویب کرد و آن را با جدیت تمام به اجرا در آورد. پس از سوئیس، سوئد، استرالیا، اتریش، کانادا و انگلیس به ترتیب در رده‌های دوم تا ششم کشورهایی قرار دارند که فساد مالی ( رشوه دادن و رشوه گرفتن) در آنها خیلی کم تر است و به عنوان شش کشور "نسبتا پاک " جهان در این زمینه به شمار می روند.

براساس همین تحقیقات، روسیه، چین و هندوستان به ترتیب در رده‌های آخر این فهرست قرار دارند. گزارش ایسکانیوز می افزاید: روسیه، چین و هند از جمله فاسدترین کشورها در زمینه رشوه دادن و رشوه گرفتن معرفی شده‌اند..

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد