فواید سلامتی به وسیلهً توت فرنگی

فواید سلامتی  به وسیلهً توت فرنگی


 

همهً ما می دانیم که توت فرنگی ها خوشمزه هستند، گذشته از این مغذی نیز هستند. و به طور مطلوب باید در رژیم غذایی روزانه هر شخص قرار گیرند.شما از برخی مزایای سلامتی با خوردن توت فرنگی به طور مرتب بهره مند خواهید شد وبهترین قسمت توت فرنگی ها  این است که یکی از خوشمزه ترین میوه هاست.

  بخش کشاورزی آمریکا توصیه می کند که هر آمریکایی حداقل 5 پرس از میوهً تازه وسبزیجات رابخورداما متاًسفانه اکثریت مردم به ندرت آن را انجام می دهند.توت فرنگی ها تازه را را در سالادها، به صورت روان( همراه با شیر یابستنی)یا خود آنها به هرصورت که  هستند در  رژیم غذایی تان بیفزایید فراهم کردن مقدار میوه ای که شما احتیاج دارید برای یک اندام مناسب  وسلامتی سیستم ایمنی( بدن) بسیار                                                                                             سودمند است.                                                                                                                        

    توت فرنگی چه مزایای تغذیه ای دارد ؟

 

توت فرنگی حاوی دامنه وسیعی از مواد غذایی است که سرگروه آنها ویتامین c می باشد توت فرنگی  همچنین محتوی مقادیر چشمگیری موادغذایی  وآنتی اکسی دانها است که ضد رادیکالها ی آزاد میباشند .اعتقادبراین است  که این خواص آنتی اکسیدانی با آنچه به تو ت فرنگی رنگ قرمز روشن می د هد  در رابطه می باشند .اما این رادیکالهای آزادمرموز  چه هستند؟را دیکالهای آزاد عناصری هستند  که سبب تخریب سلولها می گردند،وتصور می شود که درتشکیل بسیاری از انواع سرطانها سهیم می باشند .

.علاوه بر ویتا مین c توت فرنگی ارئه دهنده منابع عالی از ویتامین k ومنگنز هستندو همچنین  اسید فولیک ، پتاسیم، ریبوفلاوین ،ویتا مین B5 ویتامین B6 ، مس ، منیزیم،واسیدهای چرب  امگا 3 می باشد .


همچنین کاربردهای زیاد توت فرنگی

 

توت فرنگی ها از جمله  متنوع ترین میوه های تازه هستند .متاسفانه آنها کلاً خراب شدنی نیز هستند بنا براین چند روز بعد از خرید توت فرنگی تازه ،آن را بخورید. توت فرنگیها در  فصل مشخص سال و به موقع در محل، به ندرت مشکل پیدا می کنند.اما در اوقات دیگر سال  که ممکن است نیاز به تهیهً آن باشد دقیقاً توت فرنگی های یخ زده اگر همهً مواد مغذی اش را از دست ندهندحتماً مقدار زیادی از مواد مقوی اش را هدر می دهند .

توت فرنگیها یی که گوشتالو  سفت وآزاد از قارچ گیاهان هستند ورنگ قرمز عمیقی دارند در تولید انتخاب می شوندبرخلاف دیگرمیوه ها توت فرنگی ها بعد از جمع آوری شدن نمی رسند ، پس در انتخاب رسیده ترین، قرمز ترین توت فرنگی ها مطمئن باشید چون آنها بهترین مزه و بالاترین حجم مواد غذایی را فراهم می آ ورند.تعداد زیادی از مردم توت فرنگی های متوسط راشیرین تر ومزه دارتر از توت فرنگی های بزرگ تر تشخیص می دهند.وقتی که بسته های توت فرنگی را می خرید مطمئن باشید که توت فرنگی ها خیلی محکم بسته بندی نشده باشند چون این می تواند باعث له شدگی یا درغیر اینصورت خرابی وضرر بشود.توت فرنگی ها را به  بعد از خریداری به صورت مناسب وشایسته  نگهداری کنید .مانند همهً میوه ها توت فرنگی ها بایدقبل از خوردن وذخیره کردن کاملاً شسته  شوندهر توت فرنگی که علامت کپک قارچی را نشان داد باید  فوراً دور انداخته شود چون که انها بقیهً توت فرنگی ها را آلوده خواهند کرد.توت فرنگی ها باید در کا‌‌‌‌‌سه گذاشته شود وبا پلاستیک پوشیده وبسته بندی شود ودر یخچال نگهداری شود توت فرنگی های تازه برای چند روز در یخچال نگهداری خواهد شد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد